Muziek, dansen, hiken, zwemmen, eten en nog veel meer…!

Na een heerlijke nacht gaan we op weg naar de “grote stad”, Groot Marico, die bestaat uit drie straten waar we worden welkom geheten door een Marimbaband. Op de muziek dansen we en ondertussen bezoeken we in groepen een art-shop.

Daarna beginnen we aan onze hike van ongeveer een uur langs een rivier. Daar hebben we tijd om te zwemmen en krijgen we eten van de locals. Onderweg naar de volgende bestemming blijft de bus hangen achter een enorme zandberg in de weg. Het resultaat: bus kapot en verder lopen met het gevolg dat al onze schoenen vijf tinten bruiner zijn.

Uiteindelijk komen we bij een plek aan de rivier waar we kunnen kanoën en in bomen klimmen en slingeren. Omdat onze schoenen al bruin waren, worden we met 16 man in een pick-up teruggebracht, naar de met ducktape gerepareerde bus. De rest loopt terug.

We komen om half zeven terug op de Witte Duif waar het eten klaarstaat. Met een beetje geluk komen de gemiste tassen zo binnen.

Max:

Vandaag kwam pas het besef dat ik mijn tas nog niet had en dat die pas in de avond zou aankomen… Hiken zonder goede schoenen, zwemmen zonder zwembroek kortom een top dag! Samen met Albert heb ik de grootste avonturen beleeft met het slepen van een Canoe over een te ondiepe rivierbedding, en nu vol spanning aan het wachten op mijn tas die als het goed is over ongeveer 5 minuten wordt gebracht. Ik verheug nu al naar een vervanging voor mijn sokken en ondergoed die ik inmiddels al 58 uur aanheb! Slaaplekker! Max

Joëlle:

Ha thuisfront! Na een heerlijke nacht weer met beide benen op Afrikaanse bodem. Wat is het hier mooi! De sterren, het uitzicht en de mensen. Het zwemmen is ijskoud in de winter, maar verder zeker een aanrader! Ik denk aan jullie! Nu snel douchen om op te warmen! Liefs Joëlle

Niels:

Beste mensen thuis,

Alles gaat goed hier. We hebben een mooi verblijf en al meteen een mooie dag achter de rug. Mooie wandeling gemaakt met de gelegenheid om te zwemmen maar dat was me te koud. Vanavond weer even naar de sterren lijken want je ziet er hier heel veel meer dan in NL.

PS: pa geef ff door wat Max Verstappen morgen doet.

PPS: bedankt voor jullie bericht Laura en Rhode, maar had wel heel veel kramp ofzo.

PPPS: Bedankt voor je bericht Teun. Albert kon niet slapen omdat hij bang was, maar dat ontkent hij nog steeds. Niemand wilde zijn hand vasthouden.

Met vriendelijke groet,

Niels van de Beek

Maik:

Heey! Dit jaar ben ik voor de tweede keer in Zuid-Afrika. Nu al weer twee daagjes hier en heb het goed naar mijn zin. Vandaag een cultureel dagje gehad wat we afgesloten hadden met lekker in het meer te zwemmen en springen. Het leukste van de dag was samen met Niels stenen over het water te ketsen!! Groetjes Maik Knoop

Nienke:

Lieve allemaal, Na een heerlijke nacht hebben we vandaag een lekker dagje gehad. De natuur is ontzettend mooi, cultuur heel indrukwekkend en de mensen zijn leuk! Overdag is de temperatuur echt heerlijk maar ’s avonds koelt het snel af. Lekker slapen, ik hou van jullie! Liefs Nienke xxx

Jamie:

Heerlijke dag gehad. Gezwommen in water van minimaal -60 graden, gedanst met een marimba band en achterop gezeten bij een pick-up truck waar ik wonder boven wonder niet vanaf ben gevallen. Ik heb tijdens de hike alleen wel 10 keer mijn hoofd gestoten maar jullie weten hoe ik ben. Met mijn hand gaat het redelijk goed. Ik hoop dat mijn tas zo komt, want natuurlijk zat bij de 13 vermiste tassen ook die van mij. Ik heb het mega naar mijn zin en kan niet wachten tot ik jullie de foto’s kan laten zien. Dikke kus Jamie

Popke:

Lieve Margriet, Iris, Roos, Lieske en Roan. Alles gaat goed, behalve dat het vliegtuigvoer niet echt goed gevallen is, maar dat gaat nu weer prima. Het slaapt hier lekker en het is nog steeds een mooi land. Ik hou van jullie, kusjes Popke.