Het vertrek en de eerste dag

Het vertek en de eerste dagHet is vrijdag 24 oktober 2014, vandaag staat ons vertrek naar Zuid-Afrika gepland! We moeten om ongeveer half twaalf in Barneveld zijn vanwaar we door het thuisfront worden uitgezwaaid en richting Amsterdam-Schiphol vertrekken.

Op Schiphol aangekomen worden we direct geconfronteerd met een vertraging van 5 kwartier maar we blijven uiteraard positief want nu wordt de wachttijd op het vliegveld van Dubai 5 kwartier korter..

En dan verschijnt de A380. Phoe Phoe wat een gigantisch vliegtuig is dat. Dus allemaal in de A380, op naar Dubai. Na een prettige vlucht van ongeveer 6 uur komen we rond 01.15 uur (plaatselijke tijd) aan in Dubai. Ons volgende vliegtuig richting Johannesburg vertrekt om 04.40 uur.

Affijn nog even 8 uurtjes vliegen en dan zijn we er. Bij het vliegveld O.T . Tambo, Johannesburg staat onze chauffeur Hannes ons al op te wachten. Hij is deze weken onze vaste chauffeur. Gelukkig we zijn er nu bijna, nog maar 3 uurtjes in de bus over ’s Heren wegen. Eindelijk komen we om 15.30 uur aan bij onze gastheer en gastvrouw Wouter en Cherryl. De Witte Duif – Gasteplaatse is ons onderkomen.

Na een ingespannen reis van bijna 27 uur liggen we allemaal vroeg op bed. Voor half tien is iedereen onder zeil.

Na een weldadige nachtrust zijn we al weer vroeg wakker (07.00 uur in de ochtend) Gezamenlijk ontbijten we en gaan daarna naar de kerk. Gelukkig is alles hier dicht bij elkaar. Met de bus maar 30 minuten rijden. De preek gaat over koning Saul. Niet praten maar doen. In het Afrikaans staat het zo op de beamer : Geen plaas vir plaasvervanger. Hij – koning Saul dus –  heeft de daden die hij moest doen vervangen door andere zaken. In de kerk krijgen wij de gelegenheid om onze liederen te zingen. De gemeente is enthousiast.

Na de kerkdienst rijden we nog even naar de bouwplaats in het township om te zien wat er de komende weken te doen is. Daarna rijden we terug naar “huis”. Daar staat de koffie al te wachten. Vervolgens genieten we nog van een heerlijke lunch en houden we onze dagelijkse GMG (GoedeMiddag Gesprekjes). Verder brengen we de dag in rust en vrede door.

Arian: Na een fijne rustige reis eindelijk op een bestemming waar ik al jaren naar heb uitgekeken. Ik bedank mijn vrouw en kinderen voor de stimulans hierbij. Kusje voor Juda, Florian en Janne. Groetjes.

Angelique: Lieve allemaal, ik ben hier nog maar 1 dag, maar vind het nu al indrukwekkend! Maar we hebben een leuke groep, dus het gaat vast goed komen! Liefs van mij

Janny: Hallo lieve family en vrienden het gaat heel goed met mij lieve gr aan Hip
Kinderen en dikke kus voor Sanne en Milan en kus voor Jari en  Joy

Joke: Alles is hier goed. Groetjes van ons samen. Kusjes voor Nick, Iris en Lisanne.

Robert: Hele familie en vrienden in holland. Heerlijke rustige dag gehad om vervolgens morgen aan de slag te gaan. We houden jullie op de hoogte. Henriette en mijn lieve kindertjes : groetjes en kusjes van papa. Doei doei

Het vertek en de eerste dag Het vertek en de eerste dag Het vertek en de eerste dag